.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تغيير كاربري‌هاي زياد مازندران را آلوده خواهد كرد

مدير كل حفاظت از محيط زيست مازندران گفت: تغيير كاربري‌ها و آمايش زمين‌ها در آينده شهرها را به هم متصل خواهد كرد و كلانشهر را به وجود مي آورد و به مانند ديگر كلان‌شهرها آلودگي هوا معضل اساسي مازندران خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از محمودآباد، رسول علي اشرفي پور در همايش واحدهاي صنعتي و خدماتي سبز كه به مناسبت هفته هواي پاك با همكاري صنايع بزرگ مازندران برگزار شد افزود: اقليم مازندران نشانگر آن است كه فقط بايد به آب و خاكش توجه داشت.
وي با اشاره به اينكه مسائل زيست محيطي فقط به محيط زيست تعلق ندارد اظهار داشت: سالم سازي محيط زندگي موضوعي مشاركتي است و براي اين عمل بايد شعار مصرف بهينه و جامعه سالم را الگو قرار دهيم.
مدير كل حفاظت ازمحيط زيست مازندران از جنگل هاي استان به عنوان يك ميراث جهاني نام برد و بيان كرد: روزانه اين جنگل ها 5/2 تن اكسيژن براي 105 ميليون نفر جمعيت را توليد و تامين مي كنند.
اشرفي پور گفت: فضاي سبز براي سالم سازي محيط زيست بسيار مهم شمرده مي شود ولي متاسفانه مازندران در اين بخش با استانداردهاي ملي فاصله زيادي دارد. وي خود اظهاري بخش صنايع مازندران را گامي در جهت زيست سالم برشمرد و اضافه كرد: تاكنون با هدف بهينه سازي واحدهاي صنعتي 5 واحد صنعتي در مازندران مجهز به سيستم آنلاين شدند.
مدير كل حفاظت از محيط زيست مازندران با اشاره به اينكه هدف دستگاه محيط زيست از سالم سازي فضاي صنعتي اخذ جريمه نيست يادآور شد: بزودي انجمن زيست محيطي واحدهاي صنعتي در مازندران تاسيس مي شود.

استاندار مازندران نيز در اين همايش گفت: با همكاري اداره كل محيط زيست و دستگاه هاي اجرايي مرتبط طي سال هاي اخير مازندران سبزتر شده است.
ابوطالب شفقت با اشاره به اجراي طرح صنعت سبز اظهار داشت: تا پايان سال گذشته 132 واحد صنعتي به تصفيه خانه فاضلاب مجهز شدند و اين در حالي است كه فقط در 9 ماهه امسال 28 واحد صنعتي مجهز به تصفيه فاضلاب شدند، 34 واحد نيز سيستم خود را بهينه سازي و اصلاح و 23 واحد ديگر نيز در حال نصب و راه اندازي تصفيه خانه هاي فاضلاب هستند.

در پايان اين مراسم 9 واحد صنعتي و خدماتي سبز مازندران به عنوان منتخب كشور لوح تقدير دريافت كردند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.034 seconds.